מגמת חינוך גופני

המגמה לבגרות בחינוך גופני מורכבת מחמש יחידות לימוד: 4 יחידות לימוד עיוניות במדעי החינוך הגופני: אנטומיה, פיזיולוגיה של המאמץ, תורת הכושר הגופני, פסיכולוגיה של הספורט ותולדות החינוך הגופני ויחידה אחת מעשית ובה מתרגלים כושר גופני מעשי (מרכיבי הכושר הגופני, בניית תכניות וכו') ועוברים קורס ארגון מפעלי ספורט ומיישמים אותו בקהילה, בנוסף מחויב כל תלמיד מגמה לעבור קורס עזרה ראשונה (נוסף על מה שעוברים בשכבת י').

למי מיועד תחום הלימוד?

כל תלמיד בעל עניין בתחום החינוך הגופני ו/או הספורט, בין אם הוא ספורטאי ובין אם לא, יכול להשתלב במגמה. התחום מיועד לתלמידים המעוניינים לפתח או לשפר את יכולתם הגופנית והאישית, בעלי מוטיבציה גבוהה. וכן לתלמידים המעוניינים להבין את התהליכים הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים המתרחשים בכלל ובזמן פעילות גופנית בפרט, וכך לשמור על בריאות הגוף והנפש.

למה כדאי ללמוד במגמת החינוך הגופני?

  • הלימודים במגמה מאפשרים לתלמידים פעילות גופנית בנוסף על זו המתבצעת בשעות החינוך הגופני בבית הספר, ותורמת להתפתחות תקינה של הגוף והנפש בגיל ההתבגרות.
  • הלימודים המעשיים במגמה, מקנים לתלמידים שליטה טובה במיומנויות ספורטיביות מעשיות וביכולת לפתח כושר גופני אישי.
  • הלימודים במגמה מקנים לתלמידים יכולת להבין תהליכים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של העוסקים בפעילות גופנית ובספורט. כמו כן הלימודים מאפשרים לתלמידים לעסוק בנושא הקרוב לליבם.
  • הלימודים במגמה מקנים 5 יחידות בלימודי בחירה כחלק מחוקת הזכאות לתעודת בגרות ומעניקים בונוס אוניברסיטאי (שווה 20 נקודות על ידי האוניברסיטאות) וכן מקבלים העדפה בהרשמה ללימודי הוראה במכללות לחינוך גופני.
  • במסגרת הלימודים במגמה התלמידים לומדים קורס בארגון אירועי חינוך גופני בענפי ספורט שונים. הדבר חושף את התלמידים לאירועי חינוך גופני מחוזיים וארציים.

 

 

 

מה כוללים הלימודים?

הלימודים העיוניים בחינוך הגופני כוללים: היבטים פיזיולוגיים ובריאותיים, פרקים בתורת הכושר הגופני, היבטים פסיכולוגיים וחברתיים ופרקים נבחרים בתולדות החינוך הגופני.

הלימודים המעשיים כוללים: יחידת לימוד מוגברת, מכיתה י' ועד לכיתה י"ב, המורכבת מכושר גופני וארגון מפעלי ספורט.

במסגרת הלימודים, תלמידי המגמה מתכננים, ומפיקים אירועי חינוך גופני ואורח חיים בריא ובכך תורמים לפיתוח החינוך הגופני בבית ספרם או בבתי הספר היסודיים ובחט"ב בקהילתם. בתקופת הלימודים תלמידי המגמה יוצאים לימי סיור לימודיים ולפעילות אתגרית.

הלימודים במגמה תורמים לבריאותם הגופנית והנפשית של התלמידים ומחנכים אותם להיות אזרחים מעורבים ומובילים בקהילה בה הם חיים.

מורי המגמה הם:

נטע פרץ – פסיכולוגיה של הספורט ותולדות החינוך הגופני

איתי עמית (רכז המגמה) – פיזיולוגיה של הספורט, כושר גופני עיוני ומעשי והיבטים בריאותיים.

אשמח לענות על כל שאלה,

איתי:  נייד – 0523666235, אי מייל – etcheamit@gmail.com


פקס: 04-9872685      טל': 04-9873073      טל': 04-9872551/2   

כתובת: הזמיר1 כפר ורדים      מיקוד: 2514700

© כל הזכויות שמורות לבי"ס תפן
Design by: Scorp