




 |
הערוץ הראשון - החל מ שנות ה-60, ילידי הארץ בני הדור השני של
עולי ארצות האיסלאם, או כאלה שעלו לישראל בילדותם, החלו לפתח סגנונות
מוזיקליים חדשים. הסגנון הראשון התפתח בשכונת כרם התימנים, במסגרתו זמרים,
בעיקר מקרב יוצאי תימן החלו ליצור תמהיל מוזיקלי ששילב מנגינות של פזמונים
תימניים, פזמונים מרוקאים ופזמונים ערבים עם מילים עבריות גם של משוררים או
גם מן המסורת היהודית ובמיוחד שירים של שלום שבזי. הרפרטואר כלל גם ביצוע
של זמר עברי בסגנון מקומי. המוזיקה בוצעה במסגרות פרטיות, בחפלות,
באירועים, מועדונים ועוד. בתחילת שנות ה-70 החלו להקליט את החפלות, ואת
השירים הפיצו בקלטות שמע פירטיות בכמויות קטנות בשכונות העיר תל אביב.
באביב וקיץ 1975 יצאו לאור שני אלבומים של שתי להקות חשובות ביותר של אותה
תקופה, להקות שהשפיעו רבות על ה"מוזיקה המזרחית" - צלילי הכרם וצלילי העוד.
שני האלבומים יצאו בתחילה בפורמט של תקליטים ואחר כך בקלטות, למעשה אלה היו
התקליטים הראשונים של "מוזיקת הקסטות" הישראלית. בצלילי הכרם היו חברים
דקלון ומשה בן מוש, ובצלילי העוד היו חברים הסולן רמי דנוך, גיטרה חשמלית
יהודה קיסר, נגן הקאנון דוד גזלה.
 |