הצעות ויזמות לקראת תכנון שנת הלימודים תשע"ז

בפורום זה ירוכזו הצעות ורעיונות שונים לקראת תכנון שנת הלימודים הבאה.

ניתן להעלות הצעות עד ל 31.1.16.

ההצעות הללו יכללו בדיונים בעת בניית תכנית ביה"ס לתשע"ז ותקציבו.

לא נוכל להתחייב להוציא לפועל כל יזמה אך אנו מתחייבים להתייחס אליה ברצינות ולשקול אותה.

הוספת הודעה חדשה
  • 1. להתחיל את בית הספר מאוחר יותר...ניתן להגיע ב7:45 לפעילויות שונות ברחבות עד 9:00 נכנסים לשיעורים
    2. לשנות את השיטה של הלימוד הפרונטלי ללימוד חווייתי בצורות שונות ומגוונות
    3. להוסיף יותר שיעורי בחירה ולהפוך את המערכת שעות לדינמיות יותר, מעניינת יותר ומותאמת יותר לכל תלמיד ותלמיד, למידה בהתאמה אישית, הטכנולוגיה היום מאפשרת זאת, יאפשר לכל ילד לממש את עצמו בצורה ייחודית לו
    16/06/2016
    לימור
    תגובה
  • נראה לי חשוב מאד לקדם את נושא למידת המוזיקה בביה"ס.
    מניסיוני כאמא, הנושא לאורך השנים לא קיבל דגש מספיק חשוב בכיתות היסוד מבחינת יסודות בסיסיים של מוזיקה והכרות עם עולם המוזיקה לגווניה. היו שנים שלמידת מוזיקה לא נכללה בתכנית הלימודים. לדעתי זה לא פחות חשוב מאומנות, ספורט ומתנ"ך.
    בנוסף, קידום תוכנית לימוד כלי נגינה בבי"ס תפן כפי שמקובל בבתי ספר רבים, זהו דבר חשוב והכרחי ויכול ליצור מינוף משמעותי עבור ילדים רבים ועבור ביה"ס עצמו.
    אני מקווה שתראו זאת כאתגר חיובי וחיוני ובר הגשמה.
    תודה ובהצלחה
    דלית
    17/02/2016
    דלית קורקין רוסו (אמא של עתליה רוסו, כיתה ד')
    תגובה
  • קפיטריה ניידת בבית הספר
    11/02/2016
    אהרל'ה מינקובסקי
    תגובה
  • להכניס את הגישה הנירו התפתחותית לתהליך החינוך בבית הספר בכיתות היסוד גן - ב'
    ובכך נצמצם את הצורך בעזרה תפקודית לימודית.
    9/02/2016
    צפריר אכד
    תגובה
  • בשל שינוי מיקום בית הספר (מחוץ לפרק התעשייה) תלמידי בית הספר חשופים פחות לתערוכות אמנות ופעילות סביבם. צוות אמנות מציע כי פעם בשנה יצא סיור, דו גילאי ופעילות מתאימה, מכיתות א'-ו', לאחד ממוזיאוני הסביבה (תפן, ברעם וכו').
    30/01/2016
    טרה
    תגובה
  • הנהלת בית הספר בתפן נוהגת להציג את בית הספר כפלורליסט, ליברלי, סובלני ופתוח לרעיונות חדשים ולסביבה המיוחדת (גם דמוגרפית) שבה אנו חיים.

    בבית הספר אכן קיימות מגמות רבות (שונות ומשונות) המשקפות את הפתיחות הזו. למרות זאת, כשניסיתי לדבר על ליבם של קברניטי בית הספר להוסיף מגמת ערבית, נתקלתי בגילויי סימפטיה אך בתשובה שלילית.

    לטעמי, הנימוקים בעד הוספת מגמת ערבית עולים בהרבה על הנימוק היחידי ששמעתי נגד ("יש כבר כיום יותר מידי מגמות"). בראש וראשונה, מתן האפשרות ללימוד הערבית גם בתיכון וכחלק ממגמה, מתחייב מהימצאותו של בית הספר באזור בעל רוב מובהק לאוכלוסיה הערבית. שנית, בית הספר מתיימר בצדק להטיף לשיוויון אזרחי, לפתיחות לכל הדתות והעמים ולכיוצא באלה ערכים הומניטריים אוניברסלים. איך יכול להיות שדווקא כשמדובר בלימוד הערבית נסתגר פנימה ונסרב להיפתח? איזה מסר אנחנו מעבירים לילדי בית הספר כשמצד אחד אנחנו מזוהים כבית ספר ערכי ודמוקרטי ומצד שני אנחנו לא פותחים את הדלת למרכיב הכי בסיסי של דו קיום – מתן האפשרות (האמיתית, זאת אומרת כולל בתיכון) ללמוד את שפתם של שכנינו הערבים?

    כל עוד אין מגמה, לימודי הערבית ביסודי ובחטיבה אינם נתפסים כמשהו מחייב ורציני וגם המודעות של הילדים לחשיבות לימוד השפה אינה גבוהה עקב כך. יש לדעתי לקבל החלטה עקרונית על פתיחת המגמה ורק לאחר מכן לבחון במשך כמה שנים מה מידת הענין בה (לא ניתן להחליט רק על סמך הביקוש שיהיה בשנה הראשונה בלבד מכיון שמדובר בתהליך).

    אני מקוה שישנם הורים נוספים שתומכים ברעיון ואודה לך על קידום ההצעה.

    בברכה,

    ערן מרכוס
    20/01/2016
    תגובה
    • מציעה בנושא זה לבדוק אפשרות של שיתוף פעולה עם תיכון אמירים. לבדוק כיצד ניתן לאפשר לתלמידים שלנו ללמוד במגמת הערבית בתיכון וחטיבת אמירים.
      9/02/2016
      רינה נוימן
      תגובה
  • השעה הרב תכליתית :
    יש למנות אחראי לשעה זו שירכז תכנית לפעילויות בחירה שונות לתלמידים. תלמידים שאינם פעילים בוועדות יחוייבו לבחור פעילות אחרת שתכלול גם תוצרים שיקבלו התייחסות והערכה.
    30/12/2015
    תגובה

פקס: 04-9872685      טל': 04-9873073      טל': 04-9872551/2   

כתובת: הזמיר1 כפר ורדים      מיקוד: 2514700

© כל הזכויות שמורות לבי"ס תפן
Design by: Scorp